Friday, May 26, 2006

Crypto nr. 52

Bij de juiste oplossing vormen de gele vakjes een woord van 17 letters.
Veel plezier!
Let op: in het diagram zijn wat foutjes geslopen. Bij E vervalt het laatste blauwe hokje en bij F het eerste blauwe hokje.



A. De grootste familie van Nederland is voor groente. (10)
B. “Lekkele schone melk” zei de Chinees. (6)
C. Een keertje in de rij voor een mysterieus dossier. (5)
D. Kleine ----- (9)
E. Video’s over de hemel. (11)
F. Kenmerk waar we de wc-pot aan herkennen. (11)
G. Dit krijg je van de theepot. (8)
H. Gezellig, zo’n huiselijke figuur in de bak. (7)
I. Speels hartje aan het toetsenbord. (9)
J. Ik hoor dat we pauze houden om bij te slapen. (8)
K. Nette man die ondergronds werkt. (7)
L. Het nachtleger is in de wolken. (8)
M. Die schoonmaker is ooit weggeweest. (9)
N. Dit is precies de droge tijd. (6)
O. Ik aas op een trommel. (8)
P. Soort dwarsstraat op zee? (9)

No comments:

About Me

My photo
Ik ben een persoon met veelzijdige interesses, ik verveel me nooit en ben altijd nieuwsgierig naar hoe mensen en dingen in elkaar steken.