Friday, May 05, 2006

Omdat het bijna vakantietijd is, staat nr. 50 er wat eerder op dan gepland.
En.... omdat de crypto's Abraham en/of Sara zien (ik weet niet of een puzzel mannelijk of vrouwelijk is) doe ik er wat extra's bij, zie de codekraker onder het cryptogram.


Crypto nr. 50

Bij de juiste oplossing vormen de gele vakjes een woord van 18 letters.
Veel plezier!



A. Deze transsexueel is blij met zijn nieuwe looks, hij laat het hierbij. (11)
B. Erewoord: dit is een klok voor de magnetron. (7)
C. Politieagent of zatlap? (5.2.6)
D. Dubbel zo levenloos. (7)
E. Transport voor een heks aan het hof. (9)
F. Moeder woont in Rotterdam. (8)
G. Plezier hebben in het veranderen van dingen. (8)
H. Maak je kop eens kaal! (6)
I. Overdreven gezond, Sitting Bull? (8)
J. Zo leeg als een exmarathonloper. (9)
K. Hij is echt een speelkaart. (12)
L. Groot soort maagdenhuis. (10)
M. Wildvlees? (13)
N. Op die plank staan de DVD’s van Friends. (11)
O. Ritmische kraanwerker. (9)
P. Zit Harry Potter in de directie? (9)
Q. Het vel van een motorrijder. (9)
R. Wat heet pittig? (10)


CODEKRAKER NR. 1

No comments:

About Me

My photo
Ik ben een persoon met veelzijdige interesses, ik verveel me nooit en ben altijd nieuwsgierig naar hoe mensen en dingen in elkaar steken.