Thursday, March 30, 2006

Crypto nr. 43

Bij de juiste oplossing vormen de gele vakjes een woord van 21 letters.
Veel plezier!



A. Groot of klein, met de klok mee word je hier verstandiger van. (5)
B. De chef de cuisine heeft een fleurig werkveld in het paleis. (9)
C. Grappig dat je de tijd neemt om te dweilen. (8)
D. Een eerste plaats voor deze zwemkampioen (7)
E. Dit zou je onder de knie moeten krijgen (9)
F. Vieze mop! (10)
G. Doos met pinda’s? (11)
H. Is hij via die route “even sigaretten halen”? (7)
I. Meestal kiezen we op latere leeftijd voor iets artistieks. (10)
J. Snelle blaffer op tentoonstellingen. (7)
K. Halve gare paragnost? (5)
L. Soort stationcar als extra service. (9)
M. De dokter heeft me als medicijn meer dikke boeken voorgeschreven. (10)
N. Ik ben voor het land dat naar de klote gaat. (8)
O. Actie van iemand die giftige stoffen dumpt. (11)
P. De madeliefjes moet je ruim zien (en horen). (12)
Q. Van de wereld raken als je door wit schaakmat wordt gezet. (5.3)
R. Mario zorgt voor de snelle hap. (12)
S. Bang voor gezeik? (10)
T. Lekker hoor, vaders papkindje! (6)
U. Vliegtuigje voor pechvogels. (13)

No comments:

About Me

My photo
Ik ben een persoon met veelzijdige interesses, ik verveel me nooit en ben altijd nieuwsgierig naar hoe mensen en dingen in elkaar steken.